Κυριακή 22 Ιουλίου 2007

Six Feet Under

Έχω να δω τηλεοπτική εκπομπή στην Ελληνική TV πάνω από 1,5 χρόνο. Όχι ότι πιο πριν έβλεπα περισσότερο , αλλά τουλάχιστον την άνοιγα να δω τι λέει το πρόγραμμα. Τώρα δεν κάνω ούτε καν αυτό. Βλέπω μόνο ειδήσεις και αθλητικά. Τίποτα άλλο.

Ήταν Δεκέμβριος του 2005 όταν μετά από την προτροπή ενός φίλου , αντικατέστησα την ISDN σύνδεση και έβαλα DSL. Δεν μου πήρε πολύ χρόνο μέχρι να ανακαλύψω τον θαυμαστό κόσμο των torrents. Εκεί μπορείς να βρεις οτιδήποτε! Από βιβλία σε μορφή pdf μέχρι τις καλύτερες ταινίες που κυκλοφορούν. Και φυσικά όλες τις Αμερικάνικες τηλεοπτικές σειρές!

Αγόρασα λοιπόν και εγώ έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο 250GB και άρχισα να κατεβάζω ταινίες , σειρές και μουσική αδιαλείπτως. Υπήρχαν φορές που ο υπολογιστής κατέβαζε επί μία βδομάδα συνεχώς. Έχω μαζέψει τόσο πολύ υλικό που γέμισε και ο σκληρός...
Μέσα σε όλα , κατέβασα και το Six feet under. Πρόκειται για Αμερικάνικη δραματική σειρά που από τον τίτλο της και μόνο γίνεται κατανοητό ότι πραγματεύεται τον θάνατο. Πολύ βαρύ θέμα για τα γούστα μου. Μέχρι τώρα την ''έβγαζα'' με πιο ανάλαφρες σειρές όπως το Lost , το Prison Break και άλλες.

Το six feet under το τελείωσα εχθές. Best series I have ever seen! Εκπληκτική σειρά , είναι αδύνατον να περιγραφεί με λόγια. Μόνο αν την παρακολουθήσει κάποιος , καταλαβαίνει το μέγεθος αυτής της τηλεοπτικής εκπομπής. Ένας ύμνος στην καλή και ποιοτική τηλεόραση. Συγκινητική σειρά , με χαρακτήρες εκπληκτικά σκιαγραφημένους που ταυτίζεσαι μαζί τους σαν να ήταν μέλη της δική σου οικογένειας , βαθιά και ταυτόχρονα ξεκάθαρα μηνύματα για το νόημα της ζωής , για τον θάνατο , για την διασκέδαση , για την τέχνη , για τον πόλεμο , για την φιλία , για τις σχέσεις , για τον γάμο , για το σεξ , για όλα! Και πάνω από όλα η επιτομή της αποδοχής και όχι της απόρριψης , του διαφορετικού , του παράξενου , του ομοφυλόφιλου , του τρελού.
Η σχέση και ο γάμος δύο ανδρών , των David και Keith , δύο εκ των βασικών πρωταγωνιστών του σόου , με κάνει και γελάω. Όχι φυσικά για αυτό καθαυτό το γεγονός , άλλα για τον σάλο που θα δημιουργούνταν αν αυτό συνέβαινε σε Ελληνική τηλεοπτική σειρά. Είναι τόσο πρωτοποριακό και αντισυμβατικό το Six Feet Under , που στην Ελλάδα , σε αυτήν την τόσο συντηρητική χώρα θα χαρακτηριζόταν προσβλητικό από το ΕΣΡ και θα είχε κοπεί στην πρώτη εκπομπή. Ας είναι καλα η Nova και το internet.


Κλείνω , λέγοντας ότι η τελευταία σκηνή (περίπου πέντε λεπτά) είναι κατά την γνώμη μου μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές στην ιστορία της τηλεόρασης.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γειά σου, Παραμεθόριε!

Googleιζα αδιάφορα στο ίντερνετ κ έπεσα πάνω στο blog σου. Έχοντας δει κ εγώ ολόκληρη την σειρά "Six Feet Under", θα ήθελα να προσθέσω κ 'γω την γνώμη μου.

Το "Six Feet Under" είναι από τις πιο ποιοτικές παραγωγές που έχω δει, προσεγμένη σεναριακά αλλά και με υπέροχο cast. Πρωτότυπη, τολμά να εξερευνήσει περιοχές που για κάποιες άλλες σειρές είναι απαγορευτικές. Από τις πιο αγαπημένες μου τηλεοπτικές σειρές [είμαι γενικά αρκετά δύσκολος τηλεθεατής].

Και για το φινάλε της σειράς θα συμφωνήσω μαζί σου. Από τα πιο συγκλονιστικά φινάλε σειρών και με υπέροχο μουσικό κομμάτι για sountrack (Sia - "Breath Me").

Η σειρά προβλήθηκε στην Ελλάδα (η 1η σεζόν μόνο) από το Star Channel με τον τίτλο "Γραφείο Κηδειών Φίσερ" 2-3 ώρες μετά τα μεσάνυχτα. Αντικατέστησε μια προηγούμενη αμερικάνικη σειρά, το "Queer as Folk" το οποίο ήταν gay θεματολογίας και έπειτα απο παράπονα τηλεθεατών βγήκε από το πρόγραμμα.

Δυστυχώς εδώ στην Ελλάδα στον χώρο των ταινιών/τηλεοπτικών σειρών το καλό γούστο είναι ανύπαρκτο, γι'αυτό και βλέπουμε ελάχιστες καλές σειρές. (Εγώ από ελληνικές βλέπω μόνο "s1NgLEs") Anyway, αυτά.

Alexandros είπε...

Καλώς με βρήκες Γιώργο!
Συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυση σου. Αυτή την εποχή βλέπω το The Sopranos. Εξίσου καλό. Αν δεν το έχεις δει σου το προτείνω. Αξίζει!