Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2007

ΌΛΟΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΙΡΑΚ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ

Προχθές το Σάββατο πήγα σινεμά. Στο μοναδικό χώρο που έχει το Βαθύ (είπα να μην γκρινιάξω αλλά πως να παρακολουθήσεις έργο χωρίς επαρκή κλιματισμό και φορώντας μπουφάν;) έπαιζε το αντιπολεμικό έργο : In the Valley of Elah (Στην Κοιλάδα του Ηλά). Όταν πήγα σπίτι, θυμήθηκα το "Μαρτυρίες από την εμπόλεμη ζώνη" του Μάικλ Μουρ που είχα διαβάσει πριν 2 χρόνια. Το βιβλίο είναι μία συλλογή επιστολών που έστειλαν στον Μάικλ Μουρ, στρατιώτες που είτε θα πήγαιναν, είτε βρίσκονταν στο Ιράκ. Παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον το πως σκέπτονταν κάποιοι στρατιώτες για αυτόν τον παράλογο πόλεμο, αν και από ότι μπορώ να υποθέσω δεν πρέπει να δεχόταν μόνο τέτοιου είδους γράμματα και e-mail ο Μάικλ Μουρ. Η αντίθετη άποψη απουσιάζει από το βιβλίο, αλλά αυτό δεν μειώνει καθόλου την αξία του. Ας ακουστεί και η αντίθετη οπτική γωνία των πραγμάτων, έστω και μονόπλευρα. Άλλωστε τα κανάλια στην Αμερική μονόπλευρη ενημέρωση (υπέρ του πολέμου) δεν έκαναν;
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΙΚΛ ΜΟΥΡ ΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΤΑΓΕΙ ΣΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ:


Από: Μίκα Στάθης
Εστάλη: Τετάρτη 28 Ιουλίου 2004 ,11:06μ.μ.
Προς: mike@michaelmoore.com
Θέμα: Ένας στρατιώτης που φεύγει για Ιράκ

Αγαπητέ κύριε Μουρ

Ονομάζομαι Μίκα Στάθης και είμαι οπλίτης. Αυτή την στιγμή υπηρετώ στην Κορέα, αλλά σύντομα θα με στείλουν στο Ιράκ. Είμαι Ελληνοαμερικανικός και, κατά κάποιον τρόπο, αναγκάστηκα να καταταχτώ. Στην Ελλάδα η στρατιωτική θητεία είναι υποχρεωτική, δεκαοκτάμηνη και ουσιαστικά, απλήρωτη.
Συνήθως οι άντρες υπηρετούν στα 18 τους, εγώ όμως πήρα αναβολή γιατί ήμουν φοιτητής.
Τελικά με κάλεσαν να υπηρετήσω πριν από περίπου 18 μήνες.
Είχα κάθε πρόθεση να υπηρετήσω. Όμως , δεδομένου ότι έχω και την αμερικανική υπηκοότητα, είχα τη δυνατότητα να κάνω τη θητεία μου στις ΗΠΑ. Μετά από πολλή σκέψη αποφάσισα ότι μια διετής θητεία στον αμερικανικό στρατό ήταν η καλύτερη επιλογή, εφόσον ότι θα αμειβόμουν και θα μπορούσα έτσι να βοηθάω οικονομικά και την μητέρα μου. Ο στρατολόγος μου είπε ότι δεν υπήρχε περίπτωση να καταλήξω στο Ιράκ γιατί ο Μπους είχε αναγγείλει το πέρας των μεγάλων επιχειρήσεων.
Για να μην σας τα πολυλογώ, πριν από δύο μήνες έμαθα ότι θα πάω στο Ιράκ. Έχω δοκιμάσει τα πάντα για να πάρω μετάθεση. Η μητέρα μου έχει αποταθεί στην αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα, γιατί είμαι προστάτης οικογενείας. Μίλησα στον στρατιωτικό ιερέα για τη δυνατότητα να δηλώσω αντιρρησίας συνείδησης, αλλά μου το ξέκοψε. Το έχω πάρει απόφαση ότι δεν έχω άλλη επιλογή και ότι αναγκαστικά θα πάω στο Ιράκ.
Πρόσφατα είδα το Φαρενάιτ 9/11 και έμεινα άναυδος. Έσπευσα να δείξω την ταινία στην υπόλοιπη διμοιρία, αλλά αμέσως ένας αξιωματικός με επέπληξε γιατί, λέει, θα τους έριχνα το ηθικό. Όλοι εδώ είναι ενθουσιασμένοι που θα πάνε στο Ιράκ γιατί θα μπορούν να σκοτώνουν (!!!) Με αηδιάζει όταν ακούω πως μιλάνε κάποιοι συνάδελφοι μου. Νιώθω σαν εξωγήινος εδώ πέρα, κυρίως λόγω της αριστερής ιδεολογίας μου.

Οι ανώτεροι μου μου λένε συχνά ότι πάμε στο Ιράκ γιατί απλώς εκτελούμε εντολές. Πιστεύουν ότι αυτό μας απαλλάσσει κατά κάποιο τρόπο απ΄ όλες μας τις ευθύνες , αλλά αν το πάρουμε έτσι , οι Ναζί εντολές εκτελούσαν. Δεν ξέρω πως θα είναι στο Ιράκ, αλλά θα βάλω τα δυνατά μου να δείξω στους Ιρακινούς ότι είμαι εναντίον αυτής της κατοχής.
Ειλικρινά ελπίζω ότι θα μπορέσω να βρω κι άλλους στρατιώτες στο Ιράκ που θα καταλαβαίνουν ότι ο Μπους και η παρέα του μας χρησιμοποιούν σαν πιόνια.
Συμπέρασμα 1ον : Ποτέ μην πιστεύεις έναν στρατολόγο
Συμπέρασμα 2ον :Καλύτερα να γίνεις delivery boy παρά να πας στον αμερικανικό στρατό για τα χρήματα.
Συμπέρασμα 3ον : Για κάθε έναν στρατιώτη που από καλός (που ήταν) επιστρέφει μετά τον πόλεμο κακός, υπάρχει και κάποιος που από κακός (που ήταν) επιστρέφει ακόμα χειρότερος!Στην ταινία που είδα, ένα καλό παλικάρι γυρίζει από τον πόλεμο και έχει μετατραπεί σε κτήνος ικανό να σκοτώσει. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν πολλά κτήνη που επειδή δεν μπορούν να σκοτώσουν, πηγαίνουν στον πόλεμο για να το κάνουν "νόμιμα"!
Υ.Γ. Δεν ξέρω αν το παλικάρι κατάφερε να μην πάει στο Ιράκ. Δεν ξέρω καν αν είναι ζωντανός!

Δεν υπάρχουν σχόλια: