Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος (κοσμικό όνομα Διονύσιος Ρούσσας) γεννήθηκε στη Σαλμώνη Πύργου Ηλείας το 1934.
Σπούδασε Φιλολογία και Θεολογία. Χειροτονήθηκε το 1964 Διάκονος και το 1965 Πρεσβύτερος.
Η Ιερά Σύνοδος του ανέθεσε την σύνταξη του φυλλαδίου "Φωνή Κυρίου", το οποίο διηύθυνε για έξι χρόνια. Το 1966 παραιτείται από τη θέση του ως καθηγητής και τοποθετείται Διευθυντής Κηρύγματος στην Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το 1968 διορίζεται από την Ιερά Σύνοδο Διευθυντής του Φοιτητικού Θεολογικού Οικοτροφείου. Την θέση αυτή κράτησε μέχρι την προαγωγή του το σε επίσκοπο το 1974. Επί πλέον από το 1968 αναλαμβάνει την ευθύνη των εκδόσεων και του Τυπογραφείου της Αποστολικής Διακονίας. Τον Μάιο του 1972 εκπροσωπεί την Εκκλησία της Ελλάδος στην εκλογή και ενθρόνιση του Πατριάρχου Βουλγαρίας Μαξίμου.
Στις 13 Ιουλίου του 1974 εκλέγεται από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης. Η χειροτονία του έγινε στις 14 Ιουλίου 1974 στον Ιερό Ναό του Αγίου Βασιλείου της οδού Μετσόβου.
Κατεστάθη δια μεταθετού Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης στις 26 Απριλίου 2004 ως διάδοχος του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος Β’. Η μετάθεσή του στη Θεσσαλονίκη έγινε αφορμή μαζί με την εκλογή των νέων μητροπολιτών για τις Μητροπόλεις Κοζάνης και Ελευθερουπόλεως να δημιουργηθεί μεγάλη κρίση στις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η Ιερά Σύνοδος αρνήθηκε να στείλει τον κατάλογο των υποψηφίων για τις τρεις αυτές Νέες χώρες προς έγκριση στην Κωνσταντινούπολη, όπως ορίζει η Πατριαρχική Πράξη του 1928. Το Πατριαρχείο συγκάλεσε Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο, η οποία αποφάσισε τη διακοπή της κοινωνίας των Αρχιερέων του Οικουμενικού Θρόνου με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Τελικά μετά από αμοιβαίες υποχωρήσεις οι νεοεκλεγέντες Μητροπολίτες αναγνωρίστηκαν και νέα Μείζων και Υπερτελής Σύνοδος ήρε την ακοινωνησία με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και αποκατέστησε τη μνημόνευση του ονόματός του στα δίπτυχα της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως.
Η ενθρόνισή του πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Ιουνίου 2004 στον Καθεδρικό Ναό της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης.
Σπούδασε Φιλολογία και Θεολογία. Χειροτονήθηκε το 1964 Διάκονος και το 1965 Πρεσβύτερος.
Η Ιερά Σύνοδος του ανέθεσε την σύνταξη του φυλλαδίου "Φωνή Κυρίου", το οποίο διηύθυνε για έξι χρόνια. Το 1966 παραιτείται από τη θέση του ως καθηγητής και τοποθετείται Διευθυντής Κηρύγματος στην Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το 1968 διορίζεται από την Ιερά Σύνοδο Διευθυντής του Φοιτητικού Θεολογικού Οικοτροφείου. Την θέση αυτή κράτησε μέχρι την προαγωγή του το σε επίσκοπο το 1974. Επί πλέον από το 1968 αναλαμβάνει την ευθύνη των εκδόσεων και του Τυπογραφείου της Αποστολικής Διακονίας. Τον Μάιο του 1972 εκπροσωπεί την Εκκλησία της Ελλάδος στην εκλογή και ενθρόνιση του Πατριάρχου Βουλγαρίας Μαξίμου.
Στις 13 Ιουλίου του 1974 εκλέγεται από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης. Η χειροτονία του έγινε στις 14 Ιουλίου 1974 στον Ιερό Ναό του Αγίου Βασιλείου της οδού Μετσόβου.
Κατεστάθη δια μεταθετού Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης στις 26 Απριλίου 2004 ως διάδοχος του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος Β’. Η μετάθεσή του στη Θεσσαλονίκη έγινε αφορμή μαζί με την εκλογή των νέων μητροπολιτών για τις Μητροπόλεις Κοζάνης και Ελευθερουπόλεως να δημιουργηθεί μεγάλη κρίση στις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η Ιερά Σύνοδος αρνήθηκε να στείλει τον κατάλογο των υποψηφίων για τις τρεις αυτές Νέες χώρες προς έγκριση στην Κωνσταντινούπολη, όπως ορίζει η Πατριαρχική Πράξη του 1928. Το Πατριαρχείο συγκάλεσε Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο, η οποία αποφάσισε τη διακοπή της κοινωνίας των Αρχιερέων του Οικουμενικού Θρόνου με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Τελικά μετά από αμοιβαίες υποχωρήσεις οι νεοεκλεγέντες Μητροπολίτες αναγνωρίστηκαν και νέα Μείζων και Υπερτελής Σύνοδος ήρε την ακοινωνησία με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και αποκατέστησε τη μνημόνευση του ονόματός του στα δίπτυχα της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως.
Η ενθρόνισή του πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Ιουνίου 2004 στον Καθεδρικό Ναό της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης.
Το τελευταίο του κήρυγμα (έχουν προηγηθεί πολλά):
Εναν χάρτη του 1944, γραμμένο στα σλαβικά, στην οποία η ΠΓΔΜ αναγράφεται ως «Βαρντάρσκα», έδειξε στο ποίμνιό του ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, για να ρίξει νέες βολές στο γειτονικό κρατίδιο και να εκφράσει την έντονη ανησυχία του για τις εξελίξεις στο Σκοπιανό.
Χαρακτήρισε ζοφερή πραγματικότητα τις αναγνωρίσεις της ΠΓΔΜ με το συνταγματικό τους όνομα από μια σειρά χωρών, με τελευταία τον Καναδά, και κάλεσε τις Αρχές των Σκοπίων να απευθύνονται πλέον στον Καναδά για την ανάπτυξη της χώρας τους, τις επενδύσεις, τον τουρισμό, τις λιμενικές διευκολύνσεις κ.ά. «Για να καταλάβουν τι θα πει διακρατικές σχέσεις», όπως είπε.
Κατήγγειλε πως πολίτες από την ΠΓΔΜ διέρχονται καθημερινά τα σύνορα χωρίς καμία διαδικασία ελέγχου και ζήτησε από πολιτικούς και στρατιωτικούς να λάβουν τα μέτρα τους, καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν μπορούμε να ξεμπλέξουμε ήρεμα μ αυτούς», εκτός αν φέρει κάτι σωστό και δίκαιο η νέα πρόταση που ετοιμάζει ο Μάθιου Νίμιτς.
Χαρακτήρισε ζοφερή πραγματικότητα τις αναγνωρίσεις της ΠΓΔΜ με το συνταγματικό τους όνομα από μια σειρά χωρών, με τελευταία τον Καναδά, και κάλεσε τις Αρχές των Σκοπίων να απευθύνονται πλέον στον Καναδά για την ανάπτυξη της χώρας τους, τις επενδύσεις, τον τουρισμό, τις λιμενικές διευκολύνσεις κ.ά. «Για να καταλάβουν τι θα πει διακρατικές σχέσεις», όπως είπε.
Κατήγγειλε πως πολίτες από την ΠΓΔΜ διέρχονται καθημερινά τα σύνορα χωρίς καμία διαδικασία ελέγχου και ζήτησε από πολιτικούς και στρατιωτικούς να λάβουν τα μέτρα τους, καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν μπορούμε να ξεμπλέξουμε ήρεμα μ αυτούς», εκτός αν φέρει κάτι σωστό και δίκαιο η νέα πρόταση που ετοιμάζει ο Μάθιου Νίμιτς.
5 σχόλια:
Σχολιασμός του κηρύγματος σε μένα
ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΣΑΝ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑΦΛΕΣΑ.(ΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΣΕ ΚΑΝΤΡΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜOTIKO)TOY
ΟΠΟΙΟΥ ΤΟ ΒΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΜΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΣΟΒΑΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΘΑ ΠΑΘΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΣΟΚ.ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΜΟΓΙΟ.
DOUDOURO
Οι συνεχιστές του , doudouro , ακολουθούν ευλαβικά τον ίδιο δρόμο. Αν δεν ήταν επικίνδυνοι θα ήταν πολύ αστείοι. Φαντάσου θέαμα τώρα, έναν παπά μέσα στην εκκλησία να κρατάει έναν χάρτη και να κάνει εξωτερική πολιτική...
Min asxoleiste me to papadario. Kanei kako stin somatiki kai pneumatiki igeia. Exei apodeixthei epistimonika.
@Le Panao
Δεν έχεις και πολύ άδικο... Έγω όμως τα παίρνω ελαφρά όλα αυτά και δεν με χαλάνε.
Δημοσίευση σχολίου