Τρίτη, 6 Μαΐου 2008

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΒΛΑΚΕΙΑΣ

Στις διακοπές του Πάσχα των ορθοδόξων, βρήκα την ευκαιρία να διαβάσω δύο βιβλία και να αγοράσω άλλα τρία. Διάβασα το Μηδέν του Ντενί Γκέτζ και το Εγχειρίδιο Βλακείας του Διονύση Χαριτόπουλου. Αγόρασα το Λαοί της Ευρώπης του Βασίλη Ραφαηλίδη , το Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους του Κόρμακ Μακάρθυ και το Σμύρνη, η Λησμονημένη πόλη που αποτελεί συλλογικό ιστορικό έργο. Το τελευταίο το έκανα δώρο στην γυναίκα μου διότι ξέρω ότι της αρέσει να μαθαίνει για την Σμύρνη. Και τα δύο βιβλία που διάβασα μου άρεσαν πολύ. Το καθένα για τους δικούς του λόγους. Για το Μηδέν του Ντενί Γκέτζ θα γράψω αναλυτικά σε επόμενο ποστ. Σε αυτό το ποστ θα αναρτήσω εκτεταμένες σημειώσεις από το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΒΛΑΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΗ ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΥ. Ένα βιβλίο με πολύ καλό χιούμορ (το καλό χιούμορ ως γνωστό είναι βασικό χαρακτηριστικό των έξυπνων ανθρώπων) , το οποίο διαβάζεται απνευστί. Αποτελείται από 88 ξεχωριστές ενότητες που καλό είναι να διαβαστούν με την σειρά που παρατίθενται αλλά διαβάζονται και ανεξάρτητα ή σκόρπια.
Όποιος αναγνωρίσει τον εαυτό του σε αυτά που γράφει ο Χαριτόπουλος ας μην παρεξηγηθεί , και για να νοιώσει καλύτερα να πω ότι εγώ τον εαυτό μου τον αναγνώρισα σε αρκετές περιπτώσεις… Άλλωστε όπως λέει μέσα και το βιβλίο: « Όλοι υποτιμούμε τον αριθμό των ηλίθιων που βρίσκονται ανάμεσα μας».
Καταλαβαίνω ότι αυτά που έχω καταχωρήσει αποτελούν "σεντόνι" και είναι δύσκολο να κάτσει κάποιος να το διαβάσει όλο-ειδικά στις μέρες μας που ο ελεύθερος χρόνος είναι περιορισμένος-απλά να αναφέρω μόνο ότι κατά την γμώμη μου αξίζει να διαβαστεί. Όποιος βαριέται να το διαβάσει , ας αγοράσει το βιβλίο και ας το διαβάσει όλο με την ησυχία του. Θα περάσει 3-4 ψυχαγωγικές ώρες.

3. Τα δύο μεγάλα βάσανα του ανθρώπου είναι η διατροφική και η σεξουαλική πείνα. Οποιαδήποτε στέρηση ή παρεμπόδιση της γιατρειάς τους έχει εκρηκτικές συνέπειες, καθώς «ξυπνάει μέσα του το ζώο» και τον καθιστά ανεξέλεγκτο.
9. Ο αγώνας για επιβίωση υπήρξε ανελέητος. Ο πανίσχυρος νόμος της Φυσικής επιλογής εξαφάνιζε χιλιάδες είδη που δεν κατόρθωναν να επιζήσουν (το 99,9% όλων των ειδών που υπήρξαν ποτέ έχουν εξαφανιστεί). Και οι ανθρώπινες φυλές που χάθηκαν από διάφορες αιτίες είναι αναρίθμητες. Κυρίως αφανίστηκαν από τον συνεχή μεταξύ τους ανταγωνισμό και τις άγριες συγκρούσεις : «Η πάλη της επιβίωσης ανάμεσα σε έμβια του ίδιου είδους είναι απείρως σκληρότερη αφού συχνάζουν στις ίδιες περιοχές και αναζητούν την ίδια τροφή» (Δαρβίνος). Αυτοί που κυριάρχησαν δεν ήταν οι πιο μπρατσωμένοι αλλά οι πιο έξυπνοι , επιδέξιοι και ταλαντούχοι , που με τη σειρά τους κληροδότησαν αυτές τις ιδιότητες στους απογόνους τους. Δίχως αυτό το διαρκές μακελειό και αλληλοφάγωμα θα ήταν αδύνατον να φτάσει ο άνθρωπος στο σημερινό επίπεδο ευφυϊας και πολιτισμού.
11. Πριν από 30.000 χρόνια περίπου , μια μεγαλειώδης βιολογική έκρηξη στην κρανιακή κάψα του δίποδου ζώου που λέγεται άνθρωπος , ένα νοητικό Big Bang , του άνοιξε τα παράθυρα στον μετωπικό φλοιό (νεοφλοιός) , εκεί που είναι η έδρα της σκέψης και του αναστοχασμού. Αυτό ήταν και το τελευταίο του μεγάλο και αποφασιστικό απόκτημα. Ο άνθρωπος κυριολεκτικά «άλλαξε μυαλά».
14. Το μέγεθος και οι αυλακώσεις του εγκεφάλου που χώρισαν τους ανθρώπους από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο χωρίζουν και τους ίδιους (με την επίδραση και του περιβάλλοντος όπου αναπτύσσονται) , ανεξαρτήτως φυλής , χρώματος , φύλου , πλούτου , σπουδών , ιδεολογίας , σε δύο βασικές κατηγορίες : στους ΕΞΥΠΝΟΥΣ και στους ΒΛΑΚΕΣ. Αν και η μεταξύ τους διάκριση δεν είναι δύσκολη , όσοι ανήκουν στην πρώτη κατηγορία δεν το λένε και όσοι ανήκουν στη δεύτερη δεν το ξέρουν.
18. Ίσως καμία ιδιότητα του ανθρώπου δεν βοήθησε τόσο τη διανοητική του ανάπτυξη όσο η προσοχή. Αυτή η πολύτιμη ικανότητα του μυαλού να συγκεντρώνεται με ένταση , που διαθέτουν όλα τα συλληπτικά ζώα : η γάτα όταν φερμάρει το ποντίκι , ο αητός όταν εντοπίζει από ψηλά το θήραμα , η τίγρη που προσηλώνεται τόσο ολοκληρωτικά στο υποψήφιο θύμα της , ώστε λέγεται ότι μπορείς να την πλησιάσεις. Χάρη στην προσοχή , το δίποδο μπορεί και «συλλαμβάνει» όλες τις πτυχές της ζωής , αποκτά σαφέστερη αντίληψη του κόσμου και γίνεται πιο προνοητικό και αποτελεσματικό.
20. Κατά το χαριτολόγημα του Σαμφόρ , ο βλάκας ζει απερίσκεπτα σε έναν κόσμο που δεν ξέρει , όπως οι μύγες δεν ξέρουν φυσική ιστορία.
25-26. Η μήτρα της ευφυίας και της βλακείας ήταν ανέκαθεν αντικείμενο σκυλοκαυγά. : γεννήθηκαν ή έγιναν; Έτσι βγήκαν από τα γεννοφάσκια τους ή τους γάνωσε το μυαλό ο κόσμος όπου φύτρωσαν; Με δύο λόγια , η νόηση είναι κληρονομική (γονίδιο) ή επίκτητη; (περιβάλλον). Νοητικά ο καθένας μας κληρονομεί ένα ορισμένο οικόπεδο , μικρό ή μεγάλο. Αν σου αναλογούν 200 τετραγωνικά , ανάλογα με το περιβάλλον μπορείς να κτίσεις παράγκα ή να φτιάξεις μια χαρά μεζονέτα , αλλά είναι αδύνατον να σηκώσεις πυραμίδα.
29. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι υποτιμούμε τον αριθμό των βλακών ανάμεσα μας , αφού το κρίσιμο ποσοστό που όλοι γνωρίζουμε ότι υφίσταται σε κάθε τυχαία πληθυσμιακή ομάδα παραμένει ως σήμερα απροσδιόριστο. Σύμφωνα με την καμπύλη του Gauss η οποία χρησιμοποιείται για την ανίχνευση διάφορων χαρακτηριστικών ενός πληθυσμού , έχουμε το λιγότερο ένα ποσοστό 25% βλακών , 25% έξυπνων και 50% μέσης νοημοσύνης. Ο ένας στους τέσσερις είναι βλάκας…
34. Ένας ικανοποιητικός (και συνάμα πολύ γενικός) ορισμός για την ευφυία διατυπώθηκε από τον Μπερξόν και είναι ότι ευφυία θεωρείται η «ισορροπία ενστίκτων , συναισθημάτων και νόησης». Αντίθετα , η ανισσοροπία των ανωτέρω ιδιοτήτων ορίζει την βλακεία.
36. Οι έξυπνοι άνθρωποι είναι αισθαντικοί , έχουν μία αδιόρατη θλίψη πάνω τους. Το αντίθετο ισχύει με τον ηλίθιο , που είναι λίγο αδιάβροχος σε αυτά , αφού όσα λιγότερα εννοεί τόσα λιγότερα νοιώθει. Είναι όπως λέμε «χοντρόπετσος» δεν «συν- αισθάνεται». Συνήθως αντιλαμβάνεται και θαυμάζει ποσότητες , απτά μεγέθη , χειροπιαστά : ώρες δουλειάς και όχι αποτέλεσμα , μεγάλη ορχήστρα και όχι άκουσμα , πολλά λεφτά , μεγάλο σπίτι , πολύ φαϊ , μεγάλα βυζιά.
40. Οι εκτιμήσεις για την προσφορά των ηλίθιων είναι αντικρουόμενες. Μία λέει ότι «η ταχύτητα μιας νηοπομπής είναι η ταχύτητα του πιο αργού πλοίου» και μία άλλη ότι «κάποιοι έπρεπε να κάνουν τις σκατοδουλειές είτε είναι στην φάμπρικα είτε στην πολυεθνική».
41. Ο έξυπνος την πατάει κατ’ εξαίρεση και όχι κατ’ εξακολούθηση. Διαπράττει την ανοησία σχεδόν εις γνώση του , υποκύπτοντας στο ξύπνημα κάποιου βαθύτερου ενστίκτου , μιας έντονης παρόρμησης που καπελώνει το μυαλό και το εκτροχιάζει. Αν ο ευφυής είναι όντως ευφυής έχει την σύνεση να μην την ξαναπατήσει , τουλάχιστον στο ίδιο θέμα και με τον ίδιο τρόπο.
47. Ένας ηλίθιος άνδρας , όσο εμφανίσιμος και να είναι , απογοητεύει το θηλυκό, δεν του εμπνέει την αναγκαία αίσθηση σιγουριάς. Εκτός και αν τη χαζομάρα του αντισταθμίζει η οικονομική ή κοινωνική του θέση , οπότε το παλικάρι είναι λαχείο. Αντιθέτως μία νεαρή και όμορφη χαζοβιόλα είναι σταθερή αντρική φαντασίωση. Γενικώς , στα ερωτικά οι άντρες ψάχνουν τα μικρά , οι γυναίκες τα μεγάλα και η αποκολοκύνθωση καλά κρατεί. Η διαφορά είναι ότι ο ηλίθιος όταν καυλώσει νομίζει ότι ερωτεύτηκε και η χαζή πιστεύει ότι όσοι θέλουν να την πηδήξουν θέλουν να την παντρευτούν.
50. Το πτυχίο δεν είναι πιστοποιητικό ευφυίας. Αν το μυαλό κάποιου φτάνει για να πάρει δίπλωμα οδήγησης , κατά πάσα πιθανότητα φτάνει και για πάρει ένα δίπλωμα σπουδών. Τα νοητικά απαιτούμενα είναι περίπου ισοδύναμα. Άπαξ και μπορεί να απομνημονεύσει το ΚΟΚ και τα σήματα , το μόνο που χρειάζεται για το «χαρτί» είναι να στρώσει τον κώλο του κάτω , να μουλαρώσει δεόντως και αμέτι μουχαμέτι , έστω και «νύχτα» , θα το πάρει το στραβόχαρτο.
51. Όπως υποστηρίζει μία ομάδα ερευνητών που μελέτησε το θέμα σε μεγάλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ , εντόπισε το ίδιο ακριβώς ποσοστό «χοντροκέφαλων» ανάμεσα στις καθαρίστριες , τους διοικητικούς υπαλλήλους , τους φοιτητές και τους καθηγητές (C.M. Cipolla). Προφανώς , αν η έρευνα στρεφόταν και προς τους ίδιους τους ερευνητές θα ανακάλυπταν και το δικό τους ποσοστό μπούφων.
52. Για ορισμένα «ελεύθερα πνεύματα» είναι προτιμότερο να ανοίξουν μπαράκι σε κάποιο νησί παρά να κλειστούν με κουστουμιά , τσάντα και γυαλί απ’ το πρωί ως το βράδι στην πολυεθνική.
57. Όταν ο Μαρξ έγραφε ότι οι μεγάλες περιουσίες κάθε 100 χρόνια αλλάζουν χέρια , ίσως , εκτός των άλλων , να είχε κατά νου και την βλακεία.
59. Το έχουν γράψει ο Κανέτι και παλιότερα ο Λεμπόν : «Οι άνθρωποι που ανήκουν σε μάζες τείνουν προς τη διανοητική τους εξίσωση»
60. Ο νεοδιορισμένος δημόσιος υπάλληλος πιθανόν να είναι έξυπνος και με διάθεση προσφοράς , όμως αφομοιώνεται τάχιστα από το ηλίθιο γραφειοκρατικό περιβάλλον και μετά το πρώτο διάστημα συμπεριφέρεται ακριβώς όπως οι παλιές καραβάνες.
63. Οι πρώτοι που θα τρέξουν να ενταχθούν σε σωματεία , συλλόγους , οργανώσεις , κυκλώματα είναι οι βλάκες και οι ατάλαντοι. Οι έξυπνοι και ταλαντούχοι τα βγάζουν πέρα μόνοι τους, δεν θέλουν κεχαγιά στο κεφάλι τους. Και επειδή , όπως λένε οι Γάλλοι , «οι βλάκες κινούνται μαζί» , πολύ γρήγορα ορδές βλακών πνίγουν ελπιδοφόρες συσπειρώσεις και κινήματα και η ανθρώπινη ανάγκη για συλλογικότητα νεκρώνεται.
67. Οι απλοί άνθρωποι πρέπει να αμφιβάλουν για την γελοία κάστα των διανοούμενων που , ενώ θεωρούν ότι ζουν σε ένα πνευματικά ανώτερο σύμπαν , μας εκπλήσσουν κάθε τόσο με τις αρλούμπες που εκτοξεύουν. Ο λόγος είναι ότι , εκτός του ποσοστού ηλιθίων που αναλογεί στη συντεχνία τους , οι πριμαντόνες της διανόησης στην πλειονότητα τους έχουν αποκοπεί από την κοινωνία , περιφρονούν τον απλό λαό και αγνοούν ότι υπάρχουν και άλλες μορφές ζωής και ρεύματα πολιτισμού που διαμορφώνονται ερήμην τους.
69. Ο μικρονοϊκός που αισθάνεται ανήμπορος να πραγματοποιήσει τις επιθυμίες και τα «θέλω» του , στρέφεται κατά των άλλων. Αν από ιδιοσυγκρασία είναι άτολμος και εσωστρεφής θα γίνει μνησίκακος , σαν σκορπιός κάτω από την πέτρα που περιμένει να βάλλεις το χέρι σου. Αν είναι δυναμικός και εξωστρεφής θα γίνει αριβίστας , κάθαρμα έτοιμο για όλα προκειμένου να αναπληρώσει την ανημποριά του.
70. Η παρατήρηση του Λεμπέση έχει προηγηθεί : «Η ανηθικότητα είναι αποκλειστικό προνόμιο των βλακών»
71. Ο Θουκυδίδης έγραψε : «Η ανθρώπινη φύση μισεί καθετί που υπερέχει». Ο Κίρκεγκορ έγραψε : «ο φθόνος είναι συντετριμμένος θαυμασμός».
76. Όσοι ανησυχούν για τους νέους ανθρώπους , είναι απλώς χοντροκέφαλοι. Ο νέος που προσαρμόζεται πρόθυμα στην κρατούσα λογική δεν είναι καλό σημάδι. Το ανησυχητικό δεν είναι οι «συγκρούσεις» αλλά η απουσία τους.
77. Ο βλάκας δεν χωράει στην πραγματικότητα. Δεν μπορεί να δώσει ούτε να δεχτεί εξηγήσεις για το πεπερασμένο της ύπαρξης και συνήθως αγκιστρώνεται σε κάτι που υπερβαίνει την εγκόσμια τάξη. Σε κάποιο θεό , σε μια ανώτερη δύναμη ή στο σύμπαν που συνωμοτεί για χάρη του. Η ευπιστία του ηλίθιου είναι παροιμιώδης : γοητεύεται , αναπαράγει ή εφευρίσκει ο ίδιος θρησκευτικά θαύματα , οράματα , εξωγήινα όντα , μετεμψυχώσεις , μεταλλαγμένους , λείψανα αγίων , τσαγιέρες που περιστρέφονται στο Διάστημα , προϊστορικούς γίγαντες , νεράιδες , λυκάνθρωπους , ψυχές που βουρλίζονται γύρω μας.
82. Η καλλιέργεια (κουλτούρα) δεν είναι συσσώρευση γνώσης , αλλά το απόσταγμα της ή όπως το έθεσε ο Μαρλό , «είναι αυτό που μένει όταν ξεχάσεις όσα έμαθες»
83,84. Ο κοινός νους υπάρχει. Η κοινή γνώμη από την άλλη , όχι.
86. Περισσότερες δυνατότητες ανθρωπογνωσίας έχει ο θυρωρός της πολυκατοικίας παρά ο νομπελίστας.

18 σχόλια:

Ο ποιητής της πλατείας είπε...

Πολυ ωραιο βιβλιο πρεπει να ειναι. Λες να το βαλουν στις σχολικες βιβλιοθηκες αντι για αυτο που απεσυρε ο Πλευρης;
Ο τιτλος του ειναι τοσο τεριαστος...

gatti είπε...

Λοιπόν αυτό πρέπει να είναι πολύ καλό βιβλίο. Αν κρίνω δηλαδή και από το σταχυολόγημα που έκανες.

Είχα ακούσει μια ραδιοφωνική συνέντευξη του Χαριτόπουλου για το συγκεκριμένο βιβλίο και ομολογώ ότι με κέρδισε με τον τρόπο που μιλούσε.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι υπήρξε ένας μεγάλος έρωτας (και σύζυγος) της Μαλβίνας.
Ηθελα να το αγοράσω και κάπου το ξέχασα. Να είσαι καλά που μου το θύμισες!

Alexandros είπε...

@ο ποιητής της πλατείας
Αν το βάλουν μόνο καλό θα κάνει. Αν και οι δάσκαλοι αποτελούν τον κλάδο με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλιθίων. Είναι γνωστή η φράση του λαού " Ουδείς μωρότερος των ιατρών αν δεν υπήρχαν οι δάσκαλοι"

Alexandros είπε...

@gatti
Να το διαβάσεις gatti. Σε ένα απόγευμα το ξεπετάς. Έχει και αρκετό γέλιο!

gatti είπε...

Kατά σύμπτωση χθες το βράδυ ο Βαξεβάνης στο "Κουτί της Πανδώρας" είχε ως θέμα τη Βλακεία. Κρατούσε μάλιστα και το βιβλίο του Χαριτόπουλου και διάβασε αποσπάσματα, απ΄ αυτά που έχεις παραθέσει κι εσύ στο μπλογκ σου. Μίλησε και ο ίδιος ο Χαριτόπουλος, ο Γεωργουσόπουλος και άλλοι. Είπαν πως ο πρώτος χρονολογικά βλάκας είναι ο Τζένγκις Χαν που κατέκτησε το Πεκίνο και όντας νομάς δεν ήξερε τι να το κάνει οπότε το ισοπέδωσε για να το κάνει βοσκοτόπι το 1211!
Αυτή είναι και η χρονολογία - ορόσημο της βλακείας όπως είπαν.
Επίσης ως βλάκα ανέφεραν τον Ναπολέοντα που όταν οι σύμβουλοί του τον προειδοποίησαν για τον βαρύ ρωσικό χειμώνα τους απάντησε βλακωδώς πως "ο καιρός είναι ίδιος σε όλη την Ευρώπη" με αποτέλεσμα από τους 600.000 στρατιώτες του να επιστρέψουν στη Γαλλία μόλις 4.000.
Τελικά είναι όντως ενδιαφέρον θέμα. Θα το αγοράσω οπωσδήποτε το βιβλίο!

Alexandros είπε...

@gatti
Κρίμα , δεν την είδα την εκπομπή. Μήπως βάζει επαναλήψεις το Mega και για σοβαρές εκπομπές; Ρωτάω διότι βάζει το "Δύο Ξένοι" , το "Ντόλτσε Βίτα" και άλλες παρόμοιες σειρές για 83 φορά. Ενώ τα καλά προγράμματα τα δείχνει μία φορά και πάντα μετά τις 12 το βράδυ...

Μία πρόταση από το βιβλιο που μου άρεσε πάρα πολύ :
" Η καλλιέργεια (κουλτούρα) δεν είναι συσσώρευση γνώσης , αλλά το απόσταγμα της ή όπως το έθεσε ο Μαρλό , «είναι αυτό που μένει όταν ξεχάσεις όσα έμαθες» "

Βάσκες είπε...

Πολύ όμορφο το βιβλίο μοιάζει και αγγίζει κάποιες ωραίες αλήθειες.

Τις καλησπέρες μου.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε.Στον ελληνικό περίγυρο κυκλοφορούν βιβλιογραφίες που διαπραγματεύονται τα περί βλακείας.Εχει εκδοθεί το βιβλιαράκι του Carlo M Cipolla με πρωτότυπο τίτλο ¨Allegro ma non Troppo¨, Mulino 1988, σε μετάφραση Καίτης Μάρακα από της εκδόσεις ¨ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ¨το 1997 με ελληνικό τίτλο << Δοκίμιο Περί Ανθρώπινης Βλακείας >>.Νομίζω οτι το βιβλιαράκι αυτό διάβασε ο Χαριτόπουλος και έγραψε το δικό του, ενώ ο C.M.Cipolla έγραψε τους πέντα θεμελειώδεις Νόμους της Βλακείας. Παράλληλα με το προηγούμενο κυκλοφορεί το βιβλίο του Martin Page, με πρωτότυπο τίτλο ¨Comment je suis devenu stupide¨, Le Dilettante 2000,σε μετάφραση Γιάννη Στρίγκου, με τίτλο στα ελληνικά << ΠΩΣ ΕΓΙΝΑ ΒΛΑΚΑΣ >>, εκδόσεις ¨ΑΣΤΡΑΤΗ¨ 2004 και που αξίζει να διαβαστεί,γιατί είναι πράγματι ενα βιβλίο που δύσκολα κατατάσεται και αποτελεί ένα μικρό λίβελο ενάντια σε μιά κοινωνία που τελεί σε πλήρη τηλεοπτική και ιδεολογική απόβλάκωση. Σημείωση: Και τα δύο με καλή διάθεση διαβάζονται σε ......προσωπικό χρόνο.

Alexandros είπε...

Γεια σου Βάσκες.

Alexandros είπε...

@ανώνυμος

Τον Cipolla σίγουρα τον διάβασε ο Χαριτόπουλος διότι τον αναφέρει κι όλας. Το άλλο βιβλίο δεν το ξέρω. Θα το ψάξω. Thanks!

wert01gf είπε...

Έφτασα εδώ από link του Βάσκες σε ένα σχόλιο. Πραγματικά το βιβλίο είναι πολύ καλό. Το προτίνω κι εγώ χωρίς κανένα δισταγμό.

Alexandros είπε...

Καλώς ήρθες wert01gf

Είδα ότι με αφορμή το βιβλίο έγραψες και εσύ ποστ. Ναι όντως αξίζει. Εγώ το λαμβάνω και σαν ευκαιρία αυτοκριτικής. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που συμπεριφέρομαι σαν βλάκας. Το καταλαβαίνω αργότερα. Κάτι είναι κα αυτό!

Ναπολέων είπε...

Τόν ...πέθανες τον άνθρωπο! Με τόσο εκτενή αποσπάσματα, κάποιοι δεν θα αγοράσουν το βιβλίο, θα χάσει πωλήσεις.
Χαρά στο κουράγιο σου.
Δεν ξέρω πάντως αν έχει συμπεριλάβει τον "κλασσικό" ορισμό της βλακείας (ως κινέζικος αναφέρεται αλλά είναι τόσο συνηθισμένος στις μέρες μας...):
Τού βλάκα τού 'δειχναν το φεγγάρι κι αυτός κοιτούσε το ...δάχτυλο.

Όσο για την "καθαρή" ατομική ενέργεια, πήγαινε στο "αρμόδιον" πόστ {του "Άγρυπνου" συμπατριώτη σου} να δείς κατι λίγα που θα σού γράψω.

αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων

Ναπολέων είπε...

Υ.Γ.
Εγώ πάντως (αν και δεν συμπαθούσα την Μαλβίνα...) θα τό αγοράσω γιατί μ' αρέσουν οι συλλογές.
α-α-ε
Ν.

Alexandros είπε...

Καλώς μας βρήκες Ναπολέων!

Με 10-15 άτομα που διαβάζουν το παρόν ιστολόγιο , δεν νομίζω να έχει πρόβλημα ο Χαριτόπουλος!
Για τον ορισμό που λες δεν θυμάμαι αν τον έχει συμπεριλάβει , πάντως είναι πολύ γνωστός. Δεν ήξερα ότι είναι κινέζικος.

Όσον αφορά την ενέργεια , πήγαινε στου "Άγρυπνου" να διαβάσεις την απάντηση. Τα λέμε!

Ανώνυμος είπε...

http://alloukiallou.blogspot.com/2008/06/88.html

Ανώνυμος είπε...

Άλλο ένα πολύ καλό (απ'ότι λένε) σχετικό βιβλίο είναι το "Η τεράστια κοινωνική σημασία των βλακών στο σύγχρονο βίο - Μελέτη κοινωνιολογική και ψυχολογική" του Λεμπέση.

Παρεπιπτόντως...
Αν όντως σας αρέσει το θέμα των εν λόγω βιβλίων, τότε σίγουρα θα σας αρέσει και η ταινία "Idiocracy" (μετ: ηλιθιοκρατία) !!!
Το ωραίο είναι ότι δεν μεταφράστηκε ο τίτλος στα Ελληνικά (τουλάχιστον όπως υπάρχει στα βιντεοκλάμπ Videorama) προφανώς για να μην προσβάλει τους ηλίθιους! Οπότε αν προσβληθείτε ...αποκτάτε αυτομάτως αυτογνωσία! :)

Alexandros είπε...

@ανώνυμος

Γεια χαρά. Την ταινία την έχω δει. Δεν τρελάθηκα κιόλας. Μέτρια θα την χαρακτήριζα. Δεν ήξερα ότι λογοκρίθηκε η μετάφραση. Ωραίο και αυτό!
Το βιβλίο του Λεμπέση το έχω στη βιβλιοθήκη μου αλλά δεν αξιώθηκα ακόμα να το διαβάσω. Είναι και στην καθαρεύουσα... Θα με δυσκολέψει αυτό.