Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2008

ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ

Με το που του ανατέθηκε η θέση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ποτέ δεν κατάλαβα τον τίτλο του συγκεκριμένου Υπουργείου, τι θα πει "και Θρησκευμάτων";) εξαφάνισε εν ριπή οφθαλμού την επιστημονική εργασία (καλή ή κακή δεν έχει σημασία) των συγγραφέων του βιβλίου της ΣΤ' δημοτικού. Χωρίς κανένα ενδοιασμό κατάργησε το βιβλίο, ενώ θα έπρεπε να θέσει θέμα βελτίωσης του, και μέσα από το διάλογο να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση. Εκείνος, υπέκυψε στις πιέσεις της Εκκλησίας και των χριστιανικών λόμπι και δεν μπήκε καν στη διαδικασία διαλόγου.
Σήμερα, δήλωσε ευθαρσώς (μπορεί και να καμάρωνε κιόλας...) ότι: "Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό για τους ορθόδοξους". Παρά τις ερωτήσεις που του τέθηκαν, δεν μπόρεσε να απαντήσει επαρκώς και με σαφήνεια με ποιο τρόπο θα διαπιστώνεται αν κάποιος μαθητής είναι ορθόδοξος ή μη. Για να το κάνω πιο σαφές, αν εξαιρέσω το παιδί μου από το μάθημα τον θρησκευτικών, υπάρχει κάποιος νόμιμος τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε ο Διευθυντής του σχολείου να υποχρεώσει το παιδί μου να παρακολουθήσει θρησκευτικά; Αφού σύμφωνα με την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων δεν είμαι υποχρεωμένος να δηλώσω τον λόγο που εξαιρώ το παιδί μου, προς τι η δήλωση Στυλιανίδη;
Μα νομίζω είναι σαφές... Ο Στυλιανίδης, ως γνήσιος υπηρέτης του χριστιανικού κατεστημένου στη χώρα μας, θέλει να στιγματίσει τα παιδιά που εξαιρούνται του μαθήματος. Γνωρίζοντας ο υπουργός ότι κάθε παιδί έχει πλέον την ευχέρεια να επιλέξει να μην διδάσκεται αυτήν την παρωδία που κάποιοι θέλουν να ονομάζουν μάθημα, προσπαθεί κάνοντας το χατίρι της εκκλησίας να περισώσει ότι μπορεί. Τι μας λέει ο κ. Στυλιανίδης με αυτήν του τη δήλωση; Ουσιαστικά μας λέει ότι όποιος επιθυμεί εξαίρεση από το μάθημα θα πρέπει να θεωρείται εξ ορισμού είτε αλλόθρησκος είτε ετερόδοξος και σε καμία περίπτωση ορθόδοξος .Αυτό που δηλώνει ο υπουργός αφενός στις περισσότερες των περιπτώσεων ισχύει αφετέρου ακόμα και αν δεν ισχύει δεν υπάρχει τρόπος να αποδειχθεί!!! Λέει ο υπουργός : "Οι αλλόθρησκοι ή οι ετερόδοξοι έχουν δικαίωμα για λόγους συνείδησης να εξαιρεθούν, χωρίς όμως να δηλώσουν το δόγμα στο οποίο πιστεύουν και έτσι προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα. Η εξαίρεση αφορά τους μη ορθόδοξους".
Υπάρχει κάποιο επίσημο έγγραφο του κράτους που να πιστοποιεί το θρήσκευμα των πολιτών; Αν υπάρχει τότε έχω άδικο σε αυτά που γράφω. Αν δεν υπάρχει, με συγχωρείτε, αλλά η δήλωση του υπουργού είναι κενή νοήματος και εξυπηρετεί μόνο τις εντυπώσεις και καθόλου την ουσία.

13 σχόλια:

Σοφία είπε...

Φαντάζομαι ότι τα έγγραφα που πιστοποιούν το θρήσκευμα είναι η ταυτότητα και το πιστοποιητικό βάπτισης. Αν όμως δεν έχεις ταυτότητα και δεν υπάρχει πιστοποιητικό βάπτισης, δεν ξέρω πώς αποδεικνύεται ότι είσαι Χριστιανός Ορθόδοξος αν δεν το δηλώσεις ο ίδιος (ή ο γονιός σου για σένα).

Alexandros είπε...

Γεια σου Σοφία
Η ταυτότητα δεν αναγράφει πλέον το θρήσκευμα. Επίσης το πιστοποιητικό βάπτισης δεν είναι επίσημο κρατικό έγγραφο. Χωρίς ληξιαρχική πράξη γέννησης από τον Δήμο και χωρίς ονοματοδοσία, ο πολίτης είναι ανύπαρκτος για το κράτος. Επίσης, οι διευθυντές των σχολείων που ζητούν αιτιολογία απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών, αυθαιρετούν, διότι σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι υποχρεωτικό να δηλωθεί ο λόγος της απαλλαγής διότι αντίκειται στην προστασία των προσωπικών δεδομένων. Με λίγα λόγια, η δήλωση του Υπουργού ήταν κενή νοήματος διότι επί της ουσίας όλα τα παιδιά μπορούν χωρίς κυρώσεις να εξαιρεθουν της διδασκαλίας των θρησκευτικών.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ είπε...

Άψογος ο συλλογισμός σου Αλέξανδρε!
Εννοώ άψογος από άποψη Λογικής, αλλά έχω την εντύπωση πως η πολιτική δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τη Λογική, δυστυχώς.

angelina είπε...

Εγώ ξέρω οτι όλοι μπορούν να πάρουν απαλλαγή απο το μάθημα των θρησκευτικών και ο υπουργός απλά δεν θέλει να χάσει ψήφους απο τους παππάδες. Εχουν ξεσηκωθεί γιατί πολλοί ειναι αυτοί που πήραν απαλλαγή. Στο χέρι μας είναι να μη παρακολουθούν τα παιδιά μας το μάθημα. Οπως είναι γνωστό όποιος φωνάζει πολύ κερδίζει σε τέτοια θέματα. Ας μιλήσει και κανένας απο τους γονείς και κηδεμόνες. Τι τον έχουμε αυτό το σύλλογο? Απο τότε που θυμάμαι μόνο για το θέμα του Αλβανού με τη σημαία εμφανίστηκαν. Το λιγότερο παράνομο μπορώ να το χαρακτηρίσω. Ας άλλαζαν το μάθημα εαν θέλουν να το παρακολουθούν οι μαθητές. Να μετατρέψουν το μάθημα σε "Θρησκείες και άλλα ...πνευματικά" πχ. Ποιός δεν θα πήγαινε να μιλήσει για κάτι τέτοια? ¨Οταν κάνεις μάθημα για τον Χριστιανισμό κάνεις προπαγάνδα. Το γεγονός και μόνο οτι μπορείς εα ν είσαι αλλοδαπός να μη το παρακολουθείς το αποδεικνύει. Τέλος πιστεύω οτι απο τη φύση του είναι ένα μάθημα που δεν θα έπρεπε να σε βαθμολογούν. Δηλαδή αυτός που πήρε 20 είναι καλύτερος χριστιανός απο αυτόν που πήρε 15? Ο μαθητής του 15 θα πάει στην κόλαση? Πραγματικά, απο το κακό στο χειρότερο πάμε.

Alexandros είπε...

@ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Καλημέρα!
Ο ορθολογισμός είναι έννοια άγνωστη στα μέρη μας. Αντίθετα ευδοκιμεί ο λαϊκισμός και ο εντυπωσιασμός.

Alexandros είπε...

@angelina
Ακριβώς αυτό. Από την στιγμή που το μάθημα κρίνεται ως μη απαραίτητο για τους αλλόθρησκους ενώ θεωρείται υποχρεωτικό για τους ορθόδοξους, γίνεται μία έμμεση παραδοχή, ότι το περιεχόμενο του είναι κατηχητικού χαρακτήρα και όχι εκπαιδευτικού. Αν το μάθημα είχε ως στόχο να διδάξει το σύνολο των θρησκειών, την πορεία τους μέσα στο χρόνο και το πόσο αυτές έχουν επηρεάσει τους πολιτισμούς, θα ήταν χρήσιμο για όλους και όχι μόνο για τους ορθόδοξους. Με λίγα λόγια, ο υπουργός παραδέχεται τον κατηχητικό χαρακτήρα του μαθήματος όταν δηλώνει ότι για λόγους συνείδησης υπάρχει η δυνατότητα της απαλλαγής...

Ανώνυμος είπε...

Αλέκο καλημέρα,
Αν θυμάμαι καλά το μαθημα των θρησκευτικών όταν εγω ήμουν στο γυμνάσιο ή στο λύκειο είχε κάποιες αναφορές και σε άλλες θρησκείες και δόγματα πέραν του χριστιανισμού. Σαφώς και το μεγαλύτερο κομμάτι του βιβλίου αναφέρονταν στο χριστιανισμό αλλά ήταν και οι καθηγητές του μαθήματος που έδιναν το καλύτερο εαυτό τους για να αποδείξουν την ορθότητα του συγκεκριμένου δόγματος. πραγματικά δε γνωρίζω τώρα πως είναι διαρθρωμένη η ύλη του βιβλίου αλλά απο ότι καταλαβαίνω τείνει να είναι κατηχητικού χαρακτήρα όπως λες.Εν πάσει περιπτώση άποψή μου είναι ότι η θρησκευτική συνείδηση δεν διαμορφώνεται απο ένα βιβλίο θρησκευτικών στο σχολείο. τουλάχιστον εμένα με άφησε παγερά αδιάφορο το περιεχόμενο των βιβλίων αυτών
γιάννης

cynical είπε...

Kαλησπέρα Αλέξανδρε. Δυστυχως περασε στο ντουκου το θεμα. Ποσο γελοιοι γινονται! Αφου ειναι διατρητο απο παντου, δεν εχουν το θαρρος να πουνε οτι οποιος θελει εξαιρειται του μαθηματς ή να αλλαξουν το περιεχομενο του μαθηματος. Κυβερνηση χωρας της ΕΕ! που κρεμεται απο τα ... του παπαδαριου.

Alexandros είπε...

Γεια σου Γιάννη!

Εσύ μπορεί να έχεις κρίση και να το έχεις ψάξει το θέμα και εξωσχολικά , οι περισσότεροι όμως δεν μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία. Τα παιδικά μυαλά είναι ευάλωτα και διαμορφώνονται πολύ εύκολα. Μην υποτιμάς την δύναμη του μαθήματος. Οι παπάδες έχουν δώσει τεράστιους αγώνες για να το διατηρήσουν στη διδακτέα ύλη και με την μορφή που έχει. Για να μην μιλήσουμε για άλλα ζητήματα όπως η πρωινή προσευχή και η παρακολούθηση της Θείας λειτουργίας που είναι προαιρετική μόνο κατ' όνομα..

Alexandros είπε...

@cynical
Τέτοια θέματα πάντα περνάνε στο ντούκου. Στα δελτία ειδήσεων παρουσιάζονται 2-3 θέματα το πολύ, ενώ εφημερίδες διαβάζουν λίγοι. Είναι γελοίοι πάντως. Δέσμιοι των παπάδων και των επιχειρηματιών. Οι περισσότεροι από αυτους. Έχει χαθεί τελείως η έννοια του αυτοσεβασμού. Εκτός και αν τα πιστεύουν αυτά που πράττουν και λένε, οπότε είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα.

Ανώνυμος είπε...

www.arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον που σοκαρε κοινο και κριτικους με το σεξουαλικο του περιεχομενο
με συνεπεια να λογοκριθει

gatti είπε...

Το θέμα είναι πως είτε η Πολιτεία θέλει να κάνει τα χατίρια της Εκκλησίας, είτε χρησιμοποιεί το μάθημα για να κάνει χριστιανική προπαγάνδα, όποιος θέλει να εξαιρέσει το παιδί του από το μάθημα πρέπει να μπορεί να το κάνει. Χωρίς να αναφέρει το λόγο και χωρίς να δέχεται πιέσεις από το χ διευθυντή του σχολείου.

Αρκετά πια με το παπαδαριό!

Alexandros είπε...

@gatti
Οι παπάδες θέλουν να έχουν λόγο για όλα. Και δυστυχώς αρκετές φορές περνάνε αυτό που επιθυμούν. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού ταυτίζεται μαζί τους (βλέπε υπόθεση με τις ταυτότητες) και έτσι έχουν σημαντική πολιτική επιρροή. Επειδή όπως λες και εσύ, ο καθένας έχει πλεον το δικαίωμα να επιλέξει αν το παιδί του θα παρακολουθεί θρησκευτικά, προσπαθούν με δηλώσεις εντυπωσιασμού να αποτρέψουν όσους μπορούν. Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω!