«Πλωτός», πάνω σε... φελιζόλ πάχους έως τριών μέτρων, θα είναι πλέον ο νέος αυτοκινητόδρομος Αθηνών- Θεσσαλονίκης στο ύψος των Θερμοπυλών σε μήκος περίπου ενός χιλιομέτρου.
Oι μηχανικοί και οι κατασκευαστές σήκωσαν ψηλά τα χέρια όταν οι συμβατικές μέθοδοι για τα επιχώματα δεν μπορούσαν να αποδώσουν μέσα σε βαλτώδη περιοχή. Έτσι αναζήτησαν λύσεις σε περισσότερο ελαφρά υλικά και ήδη άρχισε να κατασκευάζεται το πρώτο τμήμα δρόμου στην Ελλάδα που δεν έχει ως υπόστρωμα χώματα και πέτρες αλλά 60.000 κυβικά φελιζόλ, ακριβώς δίπλα από τον βράχο των Θερμοπυλών όπου ο Ξέρξης έδενε τα πλοία του. «Πρόκειται για μια τεχνολογία που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό όταν πρόκειται να κατασκευάσουν δρόμους σε βαλτώδεις περιοχές», υπογράμμισε ο εργοταξιάρχης κ. Νίκος Αγγελόπουλος ενημερώνοντας τους συναδέλφους του μηχανικούς στο ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς. Όπως εξήγησε «πρόκειται για μια ιδιαίτερα ασφαλή μέθοδο αφού λαμβάνονται όλα τα μέτρα που είναι αναγκαία». Η συγκεκριμένη μέθοδος άρχισε να εφαρμόζεται στο τμήμα που βρίσκεται στις Θερμοπύλες. Αρχικά είχε γίνει όλη η προεργασία αλλά όταν τα επιχώματα έφτασαν τα 3 μέτρα παρατηρήθηκε ότι υπήρχαν σημαντικά προβλήματα. Τότε λοιπόν οι υπεύθυνοι μηχανικοί του έργου αναγκάστηκαν να κινηθούν προς άλλες κατευθύνσεις.
Λύση από τις Κάτω Χώρες
«Αναζητήσαμε λύσεις στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στις Κάτω Χώρες όπου αντιμετωπίζουν με επιτυχία παρόμοια προβλήματα», τονίζει ο κ. Νίκος Αγγελόπουλος. Τα εργαστήρια στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας μελέτησαν τη σύνθεση του νέου για τα ελληνικά δεδομένα υλικού και αφού έλαβαν την έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ άρχισαν προετοιμασίες. Με τον παραδοσιακό τρόπο διαμορφώνουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου και στη συνέχεια τοποθετούν γεωύφασμα και γεωπλέγμα (ειδικά συνθετικά υλικά που προστατεύουν το φελιζόλ από την επαφή με το έδαφος και την υγρασία). Αμέσως μετά τοποθετούν το φελιζόλ, που είναι ειδικής κατασκευής και με ειδική σύνδεση. Κάθε τμήμα του έχει μήκος 5 μέτρα, πλάτος ένα μέτρο και ύψους 63 εκατοστά. «Όλα τα εργοστάσια παραγωγής τέτοιων υλικών στη χώρα μας πήραν τις προδιαγραφές και προσανατόλισαν την παραγωγή τους...», υπογραμμίζει στα «ΝΕΑ» ο χημικός μηχανικός και υπεύθυνος του έργου κ. Βασίλης Τσιλίρης. Όπως σημειώνει «χρειάζονται περισσότερα από 60.000 κυβικά μέτρα τέτοιου υλικού και μάλιστα σε αρκετά σύντομο χρόνο. Ξεπερνά δηλαδή αυτή η παραγωγή και τις δυνατότητες των βιομηχανικών εγκαταστάσεων στη χώρα μας». Ήδη άρχισαν να γίνονται οι πρώτες παραδόσεις και κατά τμήματα η τοποθέτηση των φελιζόλ. «Μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησης όλο αυτό το υλικό καλύπτεται με μια μεμβράνη και πάνω από αυτό θα τοποθετηθεί οπλισμένο σκυρόδεμα πριν αρχίσουν τα έργα οδοστρωσίας», υπογραμμίζει κ. Τσιλίρης δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια του έργου. Όπως εξηγεί τόσο η ειδική σύνθεση του συγκεκριμένου υλικού όσο και η μεθοδολογία κατασκευής διασφαλίζουν πλήρως το τελικό αποτέλεσμα.
Νορβηγοί σύμβουλοι
«Την Τετάρτη (σ.σ.: αύριο) αναμένονται στο εργοτάξιο και οι σύμβουλοί μας οι Νορβηγοί για να δουν τον τρόπο εφαρμογής και να μας δώσουν πιθανές κατευθύνσεις», υπογραμμίζει κ. Βασίλης Τσιλίρης. Και προσθέτει ότι η συγκεκριμένη μέθοδος κατασκευής συμβάλλει και στην ταχύτερη παράδοση ενός δρόμου. «Θα μπορούσε για παράδειγμα μέσα σε σύντομο χρόνο και χωρίς μεγάλη αναστάτωση να φανεί ωφέλιμη αυτή τεχνολογία στη διαπλάτυνση ενός δρόμου που τον θέλουμε πολύ γρήγορα και κάτω από δύσκολες συνθήκες ή ακόμα και στις περιπτώσεις εκείνες που έχουμε κάποιες καταπτώσεις», υποστηρίζει ο κ. Τσιλίρης και σημειώνει ότι «έπειτα από αυτό το τμήμα και με βάση αυτή την εμπειρία έχουν υποβληθεί σχέδια για να κατασκευαστεί με αυτό τον τρόπο ένα ακόμη δύσκολο τμήμα λίγο πριν από την είσοδο της Λαμίας». Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα σε ορισμένα σημεία με τη μέθοδο αυτή θα καλυφθεί επίχωμα που φτάνει ακόμη και τα 5 μέτρα.
Oι μηχανικοί και οι κατασκευαστές σήκωσαν ψηλά τα χέρια όταν οι συμβατικές μέθοδοι για τα επιχώματα δεν μπορούσαν να αποδώσουν μέσα σε βαλτώδη περιοχή. Έτσι αναζήτησαν λύσεις σε περισσότερο ελαφρά υλικά και ήδη άρχισε να κατασκευάζεται το πρώτο τμήμα δρόμου στην Ελλάδα που δεν έχει ως υπόστρωμα χώματα και πέτρες αλλά 60.000 κυβικά φελιζόλ, ακριβώς δίπλα από τον βράχο των Θερμοπυλών όπου ο Ξέρξης έδενε τα πλοία του. «Πρόκειται για μια τεχνολογία που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό όταν πρόκειται να κατασκευάσουν δρόμους σε βαλτώδεις περιοχές», υπογράμμισε ο εργοταξιάρχης κ. Νίκος Αγγελόπουλος ενημερώνοντας τους συναδέλφους του μηχανικούς στο ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς. Όπως εξήγησε «πρόκειται για μια ιδιαίτερα ασφαλή μέθοδο αφού λαμβάνονται όλα τα μέτρα που είναι αναγκαία». Η συγκεκριμένη μέθοδος άρχισε να εφαρμόζεται στο τμήμα που βρίσκεται στις Θερμοπύλες. Αρχικά είχε γίνει όλη η προεργασία αλλά όταν τα επιχώματα έφτασαν τα 3 μέτρα παρατηρήθηκε ότι υπήρχαν σημαντικά προβλήματα. Τότε λοιπόν οι υπεύθυνοι μηχανικοί του έργου αναγκάστηκαν να κινηθούν προς άλλες κατευθύνσεις.
Λύση από τις Κάτω Χώρες
«Αναζητήσαμε λύσεις στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στις Κάτω Χώρες όπου αντιμετωπίζουν με επιτυχία παρόμοια προβλήματα», τονίζει ο κ. Νίκος Αγγελόπουλος. Τα εργαστήρια στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας μελέτησαν τη σύνθεση του νέου για τα ελληνικά δεδομένα υλικού και αφού έλαβαν την έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ άρχισαν προετοιμασίες. Με τον παραδοσιακό τρόπο διαμορφώνουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου και στη συνέχεια τοποθετούν γεωύφασμα και γεωπλέγμα (ειδικά συνθετικά υλικά που προστατεύουν το φελιζόλ από την επαφή με το έδαφος και την υγρασία). Αμέσως μετά τοποθετούν το φελιζόλ, που είναι ειδικής κατασκευής και με ειδική σύνδεση. Κάθε τμήμα του έχει μήκος 5 μέτρα, πλάτος ένα μέτρο και ύψους 63 εκατοστά. «Όλα τα εργοστάσια παραγωγής τέτοιων υλικών στη χώρα μας πήραν τις προδιαγραφές και προσανατόλισαν την παραγωγή τους...», υπογραμμίζει στα «ΝΕΑ» ο χημικός μηχανικός και υπεύθυνος του έργου κ. Βασίλης Τσιλίρης. Όπως σημειώνει «χρειάζονται περισσότερα από 60.000 κυβικά μέτρα τέτοιου υλικού και μάλιστα σε αρκετά σύντομο χρόνο. Ξεπερνά δηλαδή αυτή η παραγωγή και τις δυνατότητες των βιομηχανικών εγκαταστάσεων στη χώρα μας». Ήδη άρχισαν να γίνονται οι πρώτες παραδόσεις και κατά τμήματα η τοποθέτηση των φελιζόλ. «Μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησης όλο αυτό το υλικό καλύπτεται με μια μεμβράνη και πάνω από αυτό θα τοποθετηθεί οπλισμένο σκυρόδεμα πριν αρχίσουν τα έργα οδοστρωσίας», υπογραμμίζει κ. Τσιλίρης δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια του έργου. Όπως εξηγεί τόσο η ειδική σύνθεση του συγκεκριμένου υλικού όσο και η μεθοδολογία κατασκευής διασφαλίζουν πλήρως το τελικό αποτέλεσμα.
Νορβηγοί σύμβουλοι
«Την Τετάρτη (σ.σ.: αύριο) αναμένονται στο εργοτάξιο και οι σύμβουλοί μας οι Νορβηγοί για να δουν τον τρόπο εφαρμογής και να μας δώσουν πιθανές κατευθύνσεις», υπογραμμίζει κ. Βασίλης Τσιλίρης. Και προσθέτει ότι η συγκεκριμένη μέθοδος κατασκευής συμβάλλει και στην ταχύτερη παράδοση ενός δρόμου. «Θα μπορούσε για παράδειγμα μέσα σε σύντομο χρόνο και χωρίς μεγάλη αναστάτωση να φανεί ωφέλιμη αυτή τεχνολογία στη διαπλάτυνση ενός δρόμου που τον θέλουμε πολύ γρήγορα και κάτω από δύσκολες συνθήκες ή ακόμα και στις περιπτώσεις εκείνες που έχουμε κάποιες καταπτώσεις», υποστηρίζει ο κ. Τσιλίρης και σημειώνει ότι «έπειτα από αυτό το τμήμα και με βάση αυτή την εμπειρία έχουν υποβληθεί σχέδια για να κατασκευαστεί με αυτό τον τρόπο ένα ακόμη δύσκολο τμήμα λίγο πριν από την είσοδο της Λαμίας». Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα σε ορισμένα σημεία με τη μέθοδο αυτή θα καλυφθεί επίχωμα που φτάνει ακόμη και τα 5 μέτρα.
Πηγή :http://www.tanea.gr
3 σχόλια:
Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες. Αντε να δούμε αν θα φτιαχτεί τελικά η εθνική οδός σε εκείνο το σημείο, γιατί κοντεύει να στοιχειώσει. Από την μια κρατάω πάντα επιφυλάξεις για κάτι καινούργιο που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από την άλλη το γεγονός ότι ακριβώς επειδή είναι καινούργιο θα γίνει υπό την επίβλεψη ξένων ειδικών, είναι λόγος ικανός για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο πως δεν θα γίνουν κακοτεχνίες.
Γεια σου gatti
Ο τεχνολογικός τομέας στην χώρα μας είναι αρκετά πίσω. Είμαστε καλοί στην αντισεισμική προστασία και σε ορισμένους άλλους τομείς αλλά από κει και πέρα το χάος. Οι κάτω χώρες βέβαια (Ολλανδία , Βέλγιο) αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Αυτός είναι ο λόγος που έχουν γίνει ειδικοι στα φράγματα (είναι οι κορυφαίοι στον κόσμο) και σε τέτοιου τύπου κατασκευές (σε βαλτώδεις περιοχές κλπ)
Για να δούμε, και κάτι αισιόδοξο στην μιζέρια μας.
Δημοσίευση σχολίου